T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi

Haberler

May

BİZİM YUNUS

Yunus Emre Anadolu’da doğan ve Anadolu’nun Türk – İslam kültürleriyle bütünleştiren oldukça önemli olan isimlerden biridir. Yunus Emre’nin dili sevgidir ve şiirlerinde bu dili sıkça işlemiştir. 

İlim ilim bilmektir 

İlim kendini bilmektir

Sen kendini bilmessen

Bu nice okumaktır. 

Yunus Emre çağlar öncesinden bize seslenir. Bu ses hep canlıdır ve insan olmanın vasfını bize hatırlatır. Yunus'un verdiği evrensel mesajlar ölümsüzdür.

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi olarak bu sese kulak verdik Dilimizin Zenginlikleri Proje'si kapsamında son etkinliğimiz Yunus Emre çalışmamızı tamamladık.  Öğrencilerimiz  Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü' nün düzenlediği Yunus Emre  konulu Tişört Tasarım Yarışması' na katıldı. Öğrencilerimize rehberlik eden Türk Dili ve edebiyatı ögretmenlerimiz Sadegül Konaç, Vildan Yılmaz ve Seçil Çalıkoglu' na teşekkür ederiz.

 

May

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi Öğrencileri Üniversite Hayallerine Bir Adım Daha Yaklaştı

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi öğrencileri, 14 Mayıs 2024 Salı günü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik dersi öğretmenleri Funda Timur Kahraman eşliğinde Bilkent Üniversitesi'ne ziyaret gerçekleştirdi.

12. sınıf öğrencileri, üniversite sınavları öncesinde motivasyonlarını artırmak ve bölüm tercihleri konusunda daha bilinçli kararlar alabilmek adına bu ziyareti gerçekleştirdiler.

Öğrenciler, Bilkent Üniversitesi'nin akademisyenleri ve öğrencileriyle bir araya gelerek çeşitli bölümler hakkında detaylı bilgi aldılar. Üniversite ortamını yakından tanıma fırsatı bulan öğrenciler, geleceklerine yönelik daha net hedefler belirleme şansı buldular.

Okul yönetimi ve öğretmenleri, öğrencilerin üniversite hayallerine ulaşmaları için ellerinden gelen desteği vermeye devam edeceklerini belirttiler.

May

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi'nden Anlamlı Anneler Günü Kutlaması

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi Müdürü Lütfullah Akdemir, okulumuz öğretmenlerine yönelik Anneler Günü kutlaması gerçekleştirdi. 

Annelik kavramının içerdiği şefkat, merhamet ve sevgi dolu duyguları ön plana çıkaran Lütfullah Akdemir, "Öğretmenlerimiz, sadece öğrencilerimize bilgi aktarmakla kalmıyor, aynı zamanda onlara annelik şefkatiyle de yaklaşıyorlar. Onların öğrencilere olan sevgisi ve sabrı, bir annenin evladına duyduğu sevgiyle eşdeğerdir. Anneler Günü vesilesiyle tüm öğretmenlerimizin anneler gününü en içten duygularımla kutluyorum." şeklinde konuştu.

 

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi ailesi olarak, tüm annelerin Anneler Günü'nü içtenlikle kutluyoruz. Onların sevgisi, fedakarlığı ve şefkati, hayatımızın her anında yanımızda olmalarını sağlıyor.

May

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi'nde Sosyal sorumluluk projesi kapsamında Din Mimarisi tanıtımına yönelik Öğrenci Etkinliği gerçekleştirildi.

Okulumuz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi  öğretmenlerimiz Aişe Darbaş ve Havva Karahan önderliğinde, 08 Mayıs 2024 Çarşamba günü gerçekleşen etkinlik kapsamında öğrencilere, Anadolu Selçuklu döneminin önemli eserlerinden biri olan Ahi Şerafettin Camii'nin tanıtımı yapıldı.

1289-1290 yıllarında Anadolu Selçuklu döneminde inşa edilen ve 2022 yılında UNESCO tarafından koruma altına alınan Ahi Şerafettin Camii, öğrencilerimizin büyük ilgisini çekti. Sosyal etkinlik kapsamında düzenlenen cami gezisi projesi, öğrencilerimizin din mimarisi ve tarihine olan merakını artırdı.

Bu verimli etkinlik sayesinde öğrencilerimiz tarihimizi ve kültürümüzü daha yakından tanıma fırsatı buldu ve önemli bir Anadolu Selçuklu eserini ziyaret ederek tarihimize olan bağlılıklarını pekiştirdiler.

Etkinliği gerçekleştiren öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.

 

May

TEMA SERTİFİKASI;DOĞA VE SANAT BULUŞTU

“"MUTLULUĞUN İLK KOŞULU İNSAN VE DOĞA ARASINDAKİ BAĞIN KOPMAMASIDIR”

 Lev Tolstoy

 

"Doğadan Sanata": Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi'nden TEMA'ya Fidan Bağışı ile Anlamlı Bir Sertifika

Okulumuz resim öğretmenleri Funda Şen ve Nuray Özleblebici ve müzik öğretmeni Semanur Özçebi önderliğinde öğrencilerimiz tarafından hazırlanan "Doğadan Sanata Kitap Ayracı Projesi" kapsamında toplanan bağışlarla anlamlı bir sertifika kazandık.

5 Haziran Dünya Çevre Günü kutlamaları çerçevesinde sosyal sorumluluk projesi olarak başlatılan projede öğrencilerimiz, doğadan topladıkları çiçekleri ve yaprakları kurutarak öğretmenleri eşliğinde kitap ayraçları tasarladılar. Bu kitap ayraçlarının satışından elde edilen gelir, ülkemizin orman varlığını artırma hedefiyle TEMA Vakfı'na bağışlandı.

Bağışlarımız sayesinde Kilis Güldüzü -2 Hatıra Ormanı'na 8 adet fidan dikimi gerçekleştirildi. Bu sayede okulumuzun adı sonsuza kadar bu ormanda yaşayacak ve gelecek nesillere ilham kaynağı olacak.

Projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

"Doğadan Sanata Kitap Ayracı Projesi sadece bir kitap ayracı tasarlamaktan öte, öğrencilerimize çevre bilincini aşılamak ve onları doğaya karşı sorumlu bireyler olarak yetiştirmek için de önemli bir adımdır.

Okulumuzun bu anlamlı projesi ve kazandığı sertifika, tüm eğitim camiasına ilham kaynağı olmaya devam edecek.

 

 

May

 

 

 Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi 11-D ve 11-E sınıfı öğrencileriyle  Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında açık havada kitap okuma etkinliği yapıldı. Bu etkinliği okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri Gül Key ve Sadegül Konaç rehberliğinde öğrencilerimiz gerçekleştirdi. Açık havada kitap okuma etkinliği ile hem birlikte kitap okumanın, paylaşmanın farkındalığını oluşturduk hem de  eğlendik. Etkinliği düzenleyen öğretmenlerimize ve etkinliğe katılan öğrencilerimize teşekkür ederiz.

 

 

Nis

 Kut-ül amare savaşı, Çanakkale Savaşı’ndan sonra Osmanlı Devleti’nin 1.Dünya Savaşı içinde kazandığı ikinci büyük zaferdir ve Kut savaşı, Osmanlı’nın kazandığı son zaferdir. Bu bölgedeki çatışmalarda İngilizler toplamda 40.000; Osmanlı ise 25.000 kayıp vermiştir. Teslim alınan İngiliz ordusunu kurtarmaya gelen bir başka İngiliz ordusu ise yaklaşık 30.000 kayıp vererek geri çekilmek zorunda kalmıştır.

 

Bu zafer, şunu gösterir. Osmanlı, zor günlerinde bile birçok cephede canla başla, cesaretle savaşmış, düşmana karşı koymuş ve önemli başarılar elde edebilmiştir. Osmanlı, gerek Çanakkale’de gerekse Kut-ül amare’de imkansızlıklara ve yokluklara rağmen inanan ve direnenlerin kazanabileceğini göstermiştir.

Tarİhte ilk havadan, uçakla ikmal yardımı denemesi bu savaşta olmuştur. İngiliz uçakları, kuşatılan orduya yardım indirmek için uçak kullanmışlar, 26 gün boyunca havadan yardım ulaştırmayı denemişler ama bunda başarılı olamamışlardır. Uçaklardan atılan yardımların bir kısmı nehre düşmüş, sürüklenerek kaybolmuş; bir kısmı, Osmanlı ordusunun eline geçmiş; çok az bir kısmı İngilizlerin eline geçmiştir. İngilizler adım adım bir felakete gidiyorlardı. Yardım maksadıyla uçan bir İngiliz uçağı Osmanlı uçaklarınca düşürülmüştür.  Osmanlı ‘da bu savaşta uçak kullanmış ve düşman mevzileri uçaklarla bombalanmıştır.

Kut savaşı, İngiliz tarihçilerine göre “Britanya tarihinin en aşağılık teslimidir.” Adeta İngilizlerin havasını almıştır. Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi olarak bu kutlu zaferin 108. Yıl dönümünü kutladık. Programın hazırlanışında emeği geçen Türk Dili ve edebiyatı ögretmenlerimiz Sadegül Konaç' a Müzik öğretmenimiz Semanur Özçebi'ye teşekkür ederiz. Ayrıca günün anlam ve önemini bize anlatan Tarih öğretmenimiz Yüksel Önçırağa' a çok teşekkür eder, emeklerini esirgemeden çalışan öğrencilerimizi tebrik ederiz.

 

Nis

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi öğrencilerinin hazırlamış olduğu Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında  kitap  ayraçlarımız   kitaplarla buluşmak için hazırlandı. Hepsi farklı desenlerle büyük özveriyle oluşturuldu. Emeklerinden dolayı öğrencilerimize , rehberlik eden Görsel Sanatlar Öğretmenlerimiz Funda Şen  ve Nuray Özleblebici'ye Müzik Öğretmenimiz Semanur Çebi'ye  çok teşekkür ederiz.   

Kitap ayraçları doğayı ve yeşili korumak adına yapılmış sosyal sorumluk Projesidir. Bu proje ile doğayı ve yeşili korumayı  amaçladık. Bu projede renklerin ve çiçeklerin dilinden yola çıktık.

 

 

Nis

Millî Eğitim Bakanlığınca kamuoyunun görüşüne sunulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat taslağındaki çeşitli derslerde, Türkiye'nin kalkınma projelerine dair içeriklere de yer verildi.

 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde, Türk dili ve edebiyatı, Türkçe, fizik, kimya, biyoloji, matematik, felsefe, coğrafya, tarih, fen bilimleri, sosyal bilgiler, insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi derslerinde, mevcut alan becerilerinin yanı sıra Türkiye Yüzyılı kalkınma projelerine ilişkin farklı içeriklere de değinilecek.

 

Bu kapsamda, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş tarihi ve kalkınma hamleleri yer aldı.

 

Gruplar sınıf içinde araştırma raporlarını sunacaklar Öğrenciler araştırmaları sırasında ulaştıkları bilgilerden hareketle millî sanayi hamleleri ve millî teknoloji gelişmeleri üzerinden cesaretli ve girişimci olmanın önemini açıklayacaklar.

 

Bunun yanında, Türkçe üretim atölyelerinde temada işlenen konu ve öğrenme hedefleri doğrultusunda öğrencilerden ülke içinde ve ülke dışında bilimsel alanda önemli çalışmalar yapmış Türk bilim insanı, sporcu, sanatçı gibi kişileri basılı veya dijital kaynaklardan yararlanarak araştırmaları, başarı kazandıkları alanlarla ilgili sunum hazırlamaları istenecek.

 

Öğrencilerin, araştırma sonucu ulaştıkları bilgileri arkadaşlarına sözlü, yazılı şekilde ya da dijital araçlar kullanarak sunmaları sağlanacak.

 

Ülkenin uzaya çıkış tarihi anlatılacak

Ortaokullardaki fen bilimleri derslerinde, öğrencilere ASELSAN'ın geliştirdiği ormanlık alanlardan gelebilecek tehditlere karşı güvenliği artırmaya yönelik ağaç, dal ve yaprak gibi engellere nüfuz edebilecek frekans bandında çalışan, askerî koşullara uyumlu bir orman içi gözetleme radarı hakkında araştırma görevi verilebilecek.

 

Bu derslerde ayrıca, TÜBİTAK UZAY ile TUA tarafından yürütülen çalışmalara değinilebilecek.

 

Öğrenciler, bu derste Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın uzaya çıkış tarihini, görevini ve görev armasının anlamını ele alacak.

 

TÜBİTAK Uzay çatısı altında kurulan Optik Sistemler Araştırma Laboratuvarı'nda yerli uyduların mercek, prizma gibi optik bileşenlerinin Türkiye'de üretildiğinden bahsedilebilecek.

 

Atık yönetimi uygulamaları ve "Sıfır Atık" hiyerarşisinin tanıtılacağı bu derslerde ilk aşamanın, tüketimi azaltma olduğu vurgulanacak. Geri kazanım, ileri dönüşüm ve yeniden kullanım kavramı açıklanarak geri dönüşümle farkları belirtilecek.

 

Türk haritacılığında önemli konular coğrafya müfredatında

Coğrafya derslerinde, Türkiye'nin mutlak ve göreceli konumu belirlenecek. Bu süreçte çeşitli analiz yöntemleri kullanılarak Türkiye'nin konum özelliklerinin önemi vurgulanacak, öğrencilerin bu konudaki görüş ve duyguları alınarak millî bilinçlerinin gelişmesi desteklenecek.

 

Türkiye'nin konum özelliklerinin önemi vurgulanırken, Mavi Vatan ve Gök Vatan'la ilgili haritalar da ele alınacak.

 

Bu süreçte Türkiye'nin denizlerdeki hukuksal ve coğrafi haklarını görmezden gelen talepler karşısındaki haklı mücadelesine yer verilerek, vatanseverlik olgusuna vurgu yapılacak.

 

Türk haritacılık tarihi ve Türk haritacılar Biruni, Takiyüddin, İbrahim Mürsel, Pirî Reis, Matrakçı Nasuh, Seydi Ali Reis, Ali Macar Reis, Katip Çelebi gibi Türkiye'de haritacılık çalışmaları, siyasi ve askeri bir araç olarak haritalar, Millî Mücadele Dönemi'nde haritaların kullanımı gibi konulara yer verilecek.

 

Derslerde ayrıca Türkiye'nin iklim projeksiyonları ve Türkiye Cumhuriyeti İklim Değişikliği Eylem Planı konularında araştırma görevleri verilecek.

 

Mavi Vatan (Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi, Marmara Denizi) ele alınırken Türkiye'nin BM Deniz Hukuku Sözleşmesi'ne taraf olmamasının nedenleri, günümüzde ve gelecekte uluslararası sulardaki hakları veya KKTC ile yürüttüğü Su Temin Projesi araştırılabilecek. KKTC'nin, Türkiye ve Türk dünyası açısından önemine değinilecek.

 

Stratejik madenler yeni taslak müfredatta

Coğrafya dersinde ayrıca öğrencilere gıda güvencesi, gıda güvenliği ve tedarik zinciri kavramlarının neler çağrıştırdığı sorulacak. Tarımsal faaliyetler ve gıda güvencesi kapsamında çözümlenen bilgilerden sonuçlar çıkarılacak ve bu sonuçlara ilişkin paylaşımda bulunulacak.

 

Paylaşımlarda gıda güvencesi, gıda güvenliği ve tedarik zincirini bozan dünyadaki önemli olaylara (savaşlar, salgın hastalıklar, küresel iklim değişikliği, afetler vb.) değinilerek bu durumun Türkiye ve dünya ekonomisine etkisine yer verilecek.

 

Madenlerin kullanım alanları, bulunabilirliği ve ekonomiye katkılarından hareketle stratejik madenler tanımlanacak. Bu süreçte başta bor madeni olmak üzere Türkiye'nin stratejik madenlerinin dağılışı, haritalar üzerinden incelenecek.

 

Stratejik madenlerin ülke ekonomisi ve ülkeler arası ilişkilerdeki yerine yönelik önermeler sunulacak.

 

Bu süreçte Türkiye'nin enerji koridoru olma özelliği ve Mavi Vatan'ın enerji üretimi açısından önemi ele alınacak. Öğrenciler, ayrıca enerji kaynaklarının kullanımında meydana gelebilecek değişim ve gelişime yönelik mevcut verilere dayalı öngörülerde bulunacaklar.

 

Ayrıca Türkiye'de savunma sanayisi başta olmak üzere yerli sanayi üretiminin dış politikadaki önemine değinilecek.

 

Akıllı ulaşım sistemleri, bölgesel ticaret anlaşmaları, serbest ticaret bölgeleri, Türk-İslam eserlerinin turizm faaliyetlerine katkısı, Türkiye'nin UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan varlıkları, sakin şehirler ve coğrafi işaretler konularında araştırma görevleri verilebilecek.

 

Ekosistem projeleri biyoloji müfredatında

Biyoloji derslerinde öğrencilere Türkiye Yüzyılı vizyonunun gerçekleşmesine katkı sağlayacak referans projelerinden "Özel Çevre Koruma Bölgesi İlanı ile Ekosistem Koruma Projeleri" de anlatılacak.

 

Öğrencilerden Türkiye Yüzyılı vizyonunun gerçekleşmesine katkı sağlayacak referans projelerinden "Salda Gölü Koruma Projesi" kapsamında gerçekleştirilen alt projeleri araştırmaları ve bu bağlamda ülkede korunan alanların sahip olduğu doğal kaynakların ve sosyoekonomik değerlerin gelecek nesillere ulaştırılmasının önemini içeren araştırma raporu hazırlamaları istenebilecek.

 

Pandemi döneminde Prof. Dr. Aykut Özdarendeli ve ekibi tarafından geliştirilen inaktif COVID-19 aşısı (TURKOVAC) ve diğer Türk bilim insanlarının bu süreçte aşı geliştirme konusunda yaptığı çalışmaları konu alan bir proje ödevi verilebilecek.

 

Fizik araştırmaları ele alınacak

Fizik derslerinde ise Türkiye ve dünyada bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlardan biri seçilerek burada bulunan fizik bilimi ile ilişkili araştırma ve meslekler hakkında bir metin okunabilecek. Okunan metin üzerinden CERN, NASA, ESA, TUA, TÜBİTAK, ASELSAN, TENMAK ve MTA gibi kurum veya kuruluşlardaki fizik bilimi üzerine araştırmalar ele alınacak.

 

Öğrenciler, STEM yaklaşımına uygun araştırmalar yapacak, elektrikli araçlar ile Türkiye'nin de bu alandaki girişimleri ele alınacak.

 

Atatürk Barajı ve Keban Barajı gibi elektrik üreten hidroelektrik santrallerinde suyun mekanik enerjisinin elektrik enerjisine dönüştürülmesine yönelik kavramlar anlatılacak.

 

Öğrencilere, ayrıca nükleer enerjinin elde edilme yöntemi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki kullanımının yaygınlığı, ekonomiye katkısı, avantajları ve dezavantajları ile ilgili performans görevi verilecek.

 

Nanoteknoloji kimya müfredatında

Kimyasalların kullanımı ve güvenlikle ilgili olarak Kimyasal, Biyolojik, Radyoaktif ve Nükleer (KBRN) Tespit ve Teşhis Sistemi Projesi ve bunun gibi çalışmalar örnek verilecek.

 

Atom teorilerindeki varsayımları kullanarak bilimsel bilginin değişebilirliğine ilişkin çıkarım yapılacak. TENMAK tarafından yürütülen, hızlandırıcı teknolojilerinin kullanıldığı atom veya atom altı düzeyde yapılan projeler örnek verilerek öğrencilerden ülkesinin kalkınmasını ve gelişmesini sağlayan milli projeleri tanıması beklenecek.

 

Metal, alaşım ve metalik nanoparçacıkların ekosistemdeki etkilerine ilişkin problem çözebilme ile Türkiye'de sürdürülebilir tarımın tarihsel gelişimini ve önemini vurgulayan okuma parçası verilecek ve sürdürülebilir tarım uygulamalarına yönelik araştırma ödevi de istenebilecek.

 

Ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde ise öğretme-öğrenme uygulamaları kısmında Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı ile İHA ve SİHA gibi milli kalkınma projeleri anlatılacak.

 

Öğrenciler, "hayatımızda ekonomi" isimli öğrenme alanındaki derslerde ise millî kalkınma hamlelerini neden ve sonuçlarıyla yorumlayacaklar.

 

Yakın zamanda hayata geçirilen millî kalkınma hamlelerinden savunma sanayi alanındaki gelişmeler ile TUA, Bilişim Vadisi, ilk yerli otomobil TOGG ile milli kalkınmada etkili olan araştırma geliştirme (AR-GE) çalışmaları ile inovasyon süreçlerinden örnekler verilecek.

 

Örnekler incelenirken bu millî kalkınma hamlelerinin devletin bölgesel ve küresel güç olmasındaki etkisi ve önemine de değinilecek. Öğrencilerden, milli kalkınma hamlelerinin ortaya çıkmasında rol oynayan unsurları gerekçeleri ile belirlemeleri istenecek.

 

Türkiye'nin yardım politikaları müfredatta

İlkokullardaki insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersinde, dünyadaki yardımlaşma faaliyetlerine, Türkiye'nin katkılarından örnekler sunularak yardımlaşma kavramı üzerinde öğrencilerin düşünmeleri ve fikir belirtmeleri sağlanacak.

 

Türkiye'nin milli gelirine oranla dünyada en çok yardım faaliyeti yürüten ülkelerden biri olduğu, yardıma muhtaç birçok insana ev sahipliği yaptığı örneklerle desteklenerek vurgulanacak.

 

Felsefe derslerinde, öğrencilerin teknoloji ile ilgili felsefi soru ve problemleri hayatla ilişkilendirerek değerlendirmeleri amaçlanacak. Felsefi sorular çerçevesinde ülkede yaşanan doğal felaketler (deprem, heyelan, yangın, sel) ve salgın hastalıklar sürecinde teknolojinin insan hayatı için gereğinin değerlendirilmesi sağlanacak.

 

Bu açıdan ülkede yürütülen projelerin araştırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek. Öğrencilerin teknolojik gelişmelerin hayatlarını nasıl etkilediği, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş edebilmek için neler yapabilecekleri hakkında görüşlerini belirtmeleri beklenecek.

 

 

Nis

 Atatürk'ün çocuklara armağanı olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı  Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi öğrencileriyle büyük bir çoşkuyla kutlandı. Türk halkının egemenliğini ilan ettiği ve Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı  bu tarih bugün bir kez daha idrak edildi. 23 Nisan 1924 tarihinde Mustafa Kemal Atatürk bu günün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Tüm yurtta coşkuyla kutlanan bu bayram çocuklara armağan edilmiştir. Programı hazırlayan değerli öğretmenlerimiz Dilek Öktem ve Özlem Taş'a çok teşekkür ederiz. Günün anlam ve önemini anlatan öğretmen konuşması için Yüksel Önçırak' a teşekkür ederiz.

Dünya genelinde çocuklara bayram hediye eden ve bunu tüm dünya ile paylaşan ilk ülke Türkiye’dir. Atatürk’ün düşünce yapısına göre çocuklar milletin geleceğini ifade eder. Bu nedenle bu bayramı çocuklara hediye etmiştir. Bu armağan Atatürk’ün çocuklara duyduğu sonsuz güveni ve sevgiyi ifade eder. Bizde bu sevginin mirasçılarıyız.

 

 

 

 https://x.com/kocakysr/status/1782621445626949664

Nis

 

Üniversite Tanıtım Fuarı Gezisi - Öğrencilerimize Yönelik Heyecan Verici Bir Deneyim!

Çankaya Kaymakamlığı ve Çankaya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün düzenlediği Üniversite Tanıtım Fuarı, 16 Nisan 2024 tarihinde Ankara Atatürk Lisesi'nde gerçekleşti. Öğrencilerimizin akademik ve kariyer yolculuklarını desteklemek adına okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmenimiz Funda Timur Kahraman ve Matematik Öğretmenimiz Hakan AYDINGÜNEŞ önderliğinde  12. Sınıf öğrencilerimiz bu heyecan verici etkinliğe  katıldılar.

Bu keyifli gezi, öğrencilerimize üniversite seçimi ve kariyer planlaması konularında önemli bir fırsat sunmuştur. Fuarda, çeşitli üniversitelerin tanıtım stantlarını ziyaret ederek bilgi edindiler, bölümler hakkında detaylı bilgiler aldılar ve gelecekleri için doğru kararlar vermelerine yardımcı olacak ipuçları elde ettiler.

Öğrencilerimizin bu değerli deneyimi, onların akademik ve kişisel gelişimine katkı sağlayacak ve geleceklerine daha donanımlı bir şekilde hazırlanmalarına yardımcı olacaktır.

 

 

Mrt

 

ŞEHİT FERAMİL FERHAT KAYA ANADOLU LİSESİNDEN BİR YILDIZIN PARLADIĞI AN: EGE BULUT YALTIRIK 'IN WUSHU SANDA BRANŞINDA ANKARA İKİNCİLİK BAŞARISI

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi 11/F Sınıfı öğrencisi Ege Bulut Yaltırık , dövüş sporları alanında gösterdiği üstün performansla büyük bir başarı elde etti. Okulumuzu gururla temsil eden Ege Bulut Yaltırık , Wushu Sanda branşında katıldığı yarışmada Ankara da ikinci olarak dikkatleri üzerine çekti.

Ege Bulut Yaltırık'ın bu başarısı, sadece kişisel bir zafer değil, aynı zamanda okulumuzun spor alanındaki başarılarına da büyük bir katkı sağlıyor. Öğrencilerimizin yeteneklerini keşfetmeleri ve spor alanında kendilerini geliştirmeleri, okulumuzun vizyonuna ve öğrenci odaklı eğitim anlayışına uygun olarak desteklenmektedir, öğrencimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.

 

 

Mrt

27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü

Mustafa Kemal Atatürk ‘ün “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir “sözünden yola çıkarak okulumuz Coğrafya öğretmeni Neşe Tezel’in önderliğinde Dogville ,Yüzyıllık Destan”ATEŞ” ,Kadınlar Filler ve Saireler,Yüzünde Yüzler,Dr.Jekll ile Bay Hyde oyunlarını öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle beraber izledik.İzlemeye devam ediyoruz.

 

Mrt

Kütüphanecilik kulübü olarak 18-25 Mart haftası Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi öğrencilerince kutlandı. Öğrencilerimiz panolar hazırlayacak kitap sevgisini paylaştılar. Okulumuzda bulunan Z Kütüphane Öğrencilerimizin çalışmalarıyla buluştu. Okullarda kütüphanelerin önemi kavratıldı. Kitaplar geleceğimize açılan kapılarıdır düşüncesiyle kütüphanelerimizin etkin kullanılması ve zenginleştirilmesi bu hafta  kütüphanecilik kulübü olarak işlenen tema  oldu.

Panoların hazırlanmasında emeği geçen kütüphanecilik kulübü Öğretmeni Şengül Yıldızlı'ya teşekkür ederiz...

Mrt

Şehit Feramil Ferhat Kaya Anadolu Lisesi öğrencileri voleybol oynarken kıyasıya mücadele ettiler bu mücadeleyi 11-D sınıfı öğrenciler kazandı. 11 - D  sınıfı öğrencilerini tebrik ediyoruz. Başarılarının devamını diliyoruz. Ayrıca desteklerini öğrencilerimizden esirgemeyen beden eğitimi öğretmenlerimiz Ebru Asarkaya ve Meral Gök 'e teşekkür ederiz.